Even dreigde het weer op zaterdag 6 juli een uniek concert in de kasteeltuin van ‘t Huys Dever te verstoren. Donkere wolken dreven echter over, waardoor het buitenconcert van de harmonie van Da Capo met Harmonie Katwijk toch doorgang kon vinden en er niet uitgeweken hoefde te worden naar Intratuin Lisse aan de overkant, dat als alternatieve locatie gekozen was. De zomerstorm waaide op tijd weg zodat ruim 350 bezoekers hebben kunnen genieten van een bijzondere muzikale avond.

Speciaal welkom was er ook voor de ouderen van de verzorgingstehuizen Rustoord en Langeveldshof. Met behulp van sponsoren is het mogelijk gemaakt dat ook zij van het concert konden komen genieten.
Door de eerste zomerstorm en de vele regenbuien was de opbouw niet gemakkelijk. Gelukkig kon door de hulp van de vele vrijwilligers van Rotary Lisse-Hillegom en Rotary Lisse- Bollenstreek en beide muziekverenigingen alles op tijd opgezet worden en werd de tuin van ’t Huys Dever omgetoverd tot een heuse buitenlucht arena.

Jurken en rokkostuums
De weergoden waren niet ongunstig gezind en op de avond zelf ging de wind meer liggen en was er af en toe zelfs een waterig zonnetje te zien en kon de eerste editie van het kasteelconcert van start met presentator Jaco de Bent en gastzanger Maurits Draijer. In prachtige jurken en rokkostuums schitterden de harmonieën Katwijk en Da Capo op het grote podium en kon de kou en wind gemakkelijk vergeten worden. Alhoewel het eind van de avond toch iets sneller werd ingezet om de avond te kunnen afsluiten voordat een nieuwe regenbui zou gaan beginnen.

Gevarieerd repertoire
De avond had een zeer gevarieerd repertoire en zo kon meegedeind worden op de Second Walz of meegezongen worden met de Nederlandse medleys. Met dank aan gastzanger Maurits Draijer waren er ook zeer mooie vertolkingen te horen van o.a. Het Dorp, Laat me en Cry me a River. De reacties van het publiek waren zeer enthousiast en ook de organisatie was zeer tevreden met deze eerste editie. Misschien wel een begin van een nieuwe traditie?

Groot succes
De organisatie spreekt van een groot succes en heeft veel waardering voor de inzet van alle betrokkenen. “We zijn enorm dankbaar voor het fantastische publiek dat ondanks het weer is gekomen. En natuurlijk ook dank aan alle vrijwilligers, sponsoren, Rotary Lisse-Hillegom en Rotary Lisse-Bollenstreek die dit evenement mogelijk hebben gemaakt. Zonder hen hadden we dit nooit kunnen realiseren.”

Al met al was de eerste editie van het Kasteelconcert een avond om niet snel te vergeten. De combinatie van prachtige muziek, zang, een unieke locatie en de inzet van een betrokken gemeenschap zorgde voor een mooie avond die bij velen nog lang in het geheugen zal blijven hangen.